CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

March 7, 2011

ma..wan hasmah wan salleh

ma.....
dlu aku ingat lg mse2 kecik ma ni grg sgat...selalu la aku kena cbt ngan ma...sakit ooo...bis biru paha aku ni..tapi 2 dlu...dlu punya...sumernyer bermula aku g skol kat perlis..myb jrg2 jmpa kan jd kami mula rapat....org cakap anak puan sorg jd kesayangan fmly..tapi aku rase aku xder g2 la...myb bila sume laki ni aku pun jd ganas cam laki la...
ma...
ma keja xpenah benti....asik keja je cr dt...walaupun bdn die sakit2 die xpenah mengeluh..ma penah cite die keja sejak umur bape tahun g..betapa susahnyer ma dlu...ma xpenah pk dr die..yg penting anak2 ok...ma xkisah die xmakan janji anak2 die knyg...2 la ma...ma dah bnyak susah tuk kami sekeluarga....aku n adik2 n abg2 yg lain....lg2 aku la...aku rase idup aku hnya bergntg pada ma...lebih2 lg lau bab dt la coz ma yg akan setelkan sume...

aku sedih bila ma sakit...aku xder pun time ma sakit...tapi bila aku salit ma yg sentiasa ade tuk aku...aku ngis2 pgl ma..ma cepat2 mr...tapi time ma sakit aku jauh...aku hnya leh doakan je tuk ma...ma...............

ma....
walaupun ma garang cmne pun kami tau ma sygkan anak2 ma....ma bebel coz ma sygkan kami.....ma suka potpetpotpet tapi bila ma xder sunyi rumah 2....

ma...skrg aku dah kwen...aku tau ma sedih...aku dah jrg ade ms ngan ma..cam kite2 dlu...g jalan sama2....ma selalu cakap aku lebihkan rumah sana...tapi aku cb bhgi mase ma...ma pun tau kan kami xder kenderaan g nak berulg alik...tapi aku pun sedih ma..sedih sgat...ni la aku yg ptt byr bila dah berumah tgga....aku kena bhgi 2 buah umah dah...xleh nak duk umah kite skmo dah...

ma....saat ni ore xleh wat pe pun tuk ma..ore pun xkeja g...xleh nak bntu ma pun...sedihnyer....dlu ma nak sgat ore smbg stdy...ore dah capaikan pe yg ma nak....tapi ore xleh nak bls lgsg lg jasa ma...pe ma bg ke ore...ore xdop pe pun nak wi ke ma...cuma doa je yg leh bg tuk anak bg ibunyer...

ma sabar ey...t ore keja ore akan bntu ma....ma sabar ey skit g....ore syggg ma...syg sgat2.....mgkin ore ni jenis ht batu....lau ma sakit ore xnmpk sedih pun..tp ma tau ore pntg nmpk ma ngis...ore sedih sgat...dlu skmo ore wat ma ngis kan...dosa nyer ore...tapi 2 dlu kan ma..loni ore anak puan ma yg paling baik kan ma.....ma..........ore syg ma......




kuasa Allah.....abeh je aku coretkan benda ni ma aku kol....terkejut.......cam tau2 je ma aku ngah bercerita sal die...huhhuuhuuuuuu..............lega la skrng.....nak stdy..:-)






5 comments:

Jue Mie said...

yah...aku stju sgt2 ngn mu..
igt dop mse mude2 dlu...ko slalu bce dairi aku..so, ko taw la ksh2 aku dlu...
bile dh mtang sket ni...emmm....nape la aku pkir cmtu dlu...ibu mna xsygkn ank...
kte org..syg ank dpkul2....huhu...
tnpa dia sape la kite...
huhu..aku syg giler2 mak aku...n ayah aku jgak.....

pinu said...

huhuhuhu...sedih kan...mjur la kite jd molek2 je..pengan mak bapak mrh2 la ni..huwaaaaaaaaaaaaa

Lovea_Fiya said...

like mother like daughter lah meq...hehehe...
serupa je muka tau..

mrS pinu said...

saya mix la fiya....separuh muka ma separuh abah...hahahahahahha

mrS pinu said...

saya mix la fiya....separuh muka ma separuh abah...hahahahahahha