CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

January 21, 2013

selesai la kot

 
 
masalah bukan besar mane
saje nak wat kecoh..biarla...aku nak bercerita jugak...mereka yang terlibat bukan baca
yang rajin baca bukan kenal
heheheheheh
 
bila kita berkahwin
perkahwinan kita melibatkan ramai org
mertua
ipar duai
jiran2 die
sepupu
sepapat
waris2
anak2 saudara
binatang belaan ( nak jugak )hahhahaa
 
suamiku ramai adik beradik
12 orang
die yg ke 11
semuanya dah nikah kcuali yg bongsu
bayangkan la anak saudara ada bape
hehehehehe...
 
aku dah nak masuk 3 tahun kawin
so far so gud
ngan mak ayah mertua
ipar duai
jiran
sepupu
sepapat
okela,,baik..
 
tb2 yang jadi ta baiknya ngan sorang
sorang dikalangan 100 org ni
seorang anak saudaranya yang gurl berumur 16 thun yang duk sekali ngan mak mertua ni yg jd masalah aku skarg
masalah berpunca dari siapa
dari apa
dri mane

kisahnya bermula dari aku terdengar perbualan telefon die dengan ???? ( xtau sape)
die cakap benda pelik
cakap ta baik ngan ?? kalau ?? duk atas rumah kita duk tanah dan kalau ?? duk tnh kite naik tas rumah
memang tak di akaui aku nampak la hubungan kami cmtu sebelum tu
so lagi kuat la perassan aku ni
dalam otak nape ey
jenis aku..kalau da rase xpuas hati tasuka pendam2
myb aku da salah ke ape ke
so aku decide tuk cakap ngan die
die anak saudara aku mak saudara
xpe yg tua kena tunjuk contoh
kalau salah kita,minta la maaf kan
 
so mlm tu jugak aku cakap ngan die
fatimah...kita xpenah bersalaman n bermaafan kan
so mok uda nak mintak maaf la kalau mok uda da buat salah ke ape ke
die jawab nak mintak maaf buat ape
aku jawab tuk ape2 jeala..mane tau kannnnnnnnnnnn
aku terus masuk bilik
sedih la jugak
msj2 husben
bnda ni dah lame jd..lepas raya puasa g2
ingatkan bila ku cakap g2 benda akan oke la
tapi rupanya x
aku tegur die,cam biasa
tapi die dah luar biasa la
ta cakap dah ngan aku
aku masak dah xmakan
pintu bilik sentiasa dikunci takut aku msuk bilik die la tu
dan kami bagai org asing di dalam 1 rumah

aku ni bile balik johor sebulan baru balik kelate
so ingatkan akan oke la
xoke jugak
lame tu
nak cakap aku ni xpenah tgur die..penah tp kurang layanan la.hehehe
msj pun penah tapi ta balas la..hehehe
so aku decide bo layan die
buat xtau jek
nah memang lo aku buat g2 la
cuma kalau 1st balik tegur la
lepas 2 xbertegur la
die nak mkn ke
xnak mkn ke lantak la
aku nak tgur pun xtau ape
nak sembang pun malas
bek aku terperuk jek dalam bilik 
aku da baca kalau org benci kita,kite kena buat baik ngan org tu
myb die akan lembut
tapi aku xboleh dah la
dah lmbut pun ta jalan
cara terbaik aku buat xtau la

hati ni selalu sedih bila pk benda ni
selalu sakit bile jadi gni
2 baik buat xtau kan
huhuhuhu
husben selalu cakap buat xtau la
die mmg g2
budak lagi kan
bodoh
xtau ape2
husben kalau cakap ikut sedap mulut jek

tapi ntahla
so 2013
ku dgar die nak pindah skol g KL umah mak saudara die aka kakak ipar aku
aku rase 2 jek jalan terbaik
kasihan die msti stress kalau tgok aku kat umah die
coz aku tau betapa die bncikan aku
aku nak pg mane lagi dah husben duk sni
hahahahaa
aku relex jek lo
buat xtau
buat ta nmpak
tapi die la

biar la die pg sana
mak udo doakan fatimah berjaya ya dalam spm tahun ni
kat sana ta nmpak dah muke mok udo
leh fokus la stdy ya
mok udo syg ke ftmah walaupun kdg2 perangai ftmah wat m.udo gerammm jek
hehehehe
coz dlu kan kite bespren

aiii 2 kes dah jd gni
kalau aku yg minta maaf msti akan jd isu lagi teruk 
pelik
nape ey
ke kalau org yg bersalahapi kita yg 1st minta maaf isu akan jd besar
myb die rase bersalah lagi
so xnak tegur terus
hahahhahaha
 
aku bukan baik
tapi aku berubah ke arah kebaikan
dari perangai manusia kita belajar cara kehidupan
kerana dari perangai mereka kita jumpa macam2 ragam :-)








1 comment:

RIMA DANIA said...

kadangg2 dalam ramai2 mesti ada 1,2 yang kita tak serasi...lumrah lah kan manusia tu pelbagai watak dan sikapnya..susah nak dijangka bila yang 1,2 orang tu akan suka kat kita..yang penting, kita je lah doakan yg baik2 untuk dia..