CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

May 25, 2011

aku suke mkn..TAPI...............

saje nak share...
 tuk aku jugak ni..
coz sume ni aku suke mkn..
tapi
sebenarnyer xleh..
huwaaaaaaaaaaaa






Cadburi ZIP Mengandungi E476
 
info lanjut klik SINI

FERRERO ROCHER tiada logo HALAL dan ramuannya tidak diperincikan
 
info lanjut klik SINI 


Penemuan lemak khinzir didalam kotak minuman kacang soya
 
info lanjut klik sini
 
 
E110 terdapat di dalam ramuan minuman "TEH KRISANTIMUM YEOS"
 
info lanjut klik here


Yogurt LITEYO mengandungi ramuan kod E110
 
info lanjut klik sini sini

HALAL dalam HARAM
 
info lanjut klik sini
 
banyak lg makanan ringan yg ifo xbape nak sah tentang halalnyerr..
sume ni aku dapat dr sini
so sape2 nak tau lg just clik ey..


5 comments:

Lovea_Fiya said...
This comment has been removed by the author.
Lovea_Fiya said...

ade jugak produk2 yg macam prego.. mana ade kat malaysia jual prego ade minced pork meat..hahaha.. sedangkan whey..bovine..gelatin bukan sumber yg datang dari tumbuhan ade tanda jakim..halal jgk ke mcm tu hehe.. fiya nak gelak je tgk diorang tu sume komen..macam x agak2 pun ada..

Lovea_Fiya said...

apa2 pun meq kita pun kena pastikan sendiri..kita tak boleh cepat buat keputusan sbb tgk kat laman fb tu brylcreem ade alcohol pn nak jadi haram ke..haha..sedangkan pemprosesan wangian perlukan alcohol sebagai bahan asas utama..tanpa alcohol x boleh jadi..hehe lagi 1.. ia adalah bahan kimia utk dipakai bukan utk memabukkan..masih boleh di bawa solat..bahan mcm etanol pun adalah rangkaian alcohol.. haha x kan tengok alcohol kata haram tapi tengok etanol x nak pulak kata haram padahal bahan sama..hehe..macam2.

Epol said...

Wuu.. selalu kot telan benda alah tu.. huhu.. ;p

mrS pinu said...

fiya : 2 la..kdg2 cam pelik..tapi lau kite was was bek xpyh guna tau mkn terus..hehehehe